RSS
 

Michał Stachyra

Quentin 2000-2007

Niepokorny członek kapituły Quentina od drugiej edycji.

Nigdy nie udało mi się od początku do końca spisać przygody. Nie za wiele ich również stworzyłem, będąc z zamiłowania raczej Graczem niż Mistrzem Gry. Przeczytałem jednakże setki przygód, scenariuszy, kampanii – oryginalne dodatki do RPGów, przygody z MiMaLabiryntówZłotego SmokaTalizmanuk6Portala, fanzinów, sieci + oczywiście kilkadziesiąt (może już ze 100?) scenariuszy nadsyłanych na “Q”. Dlatego też patrzę na nadsyłane prace zdecydowanie z pozycji Gracza, zastanawiając się raczej, jak by mi się w taką przygodę grało, nie zaś jak by mi się ją prowadziło.

Dorobek artystyczny:

Byłem stałym współpracownikiem “Magii i Miecza” przez ok. 1,5 roku tworząc głównie MIMowe Newsy, recenzje podręczników i relacje z konwentów. Byłem także stałym współpracownikiem “Science Fiction” i śp. “Hyperiona“. Ponadto moje…hm… teksty ukazywały się w Portalu oraz w kilku miejscach w sieci, a także w paru fanzinach. Mój jedyny stricte RPGowy tekst to stworzony wraz z Tomaszem Majkowskim i Michałem Rokitą opis działania giełdy oraz rynków finansowych Novigradu do Wiedźmina:GW, opublikowany w “Białym Wilku 2“. Poza tym jestem redaktorem fanzinu (annału) GGFF “Quenta“, korektorem kilku podręczników do Legendy Pięciu Kręgów.

Prawdopodobnie najbardziej znany jestem z racji organizowania konwentów, których zorganizowałem już kilkanaście – Imladrisy,KrakonyConquestPolcon 2002, brałem tez udział w organizacji jednego Magiconu i jednego Dracoola, a przez jakiś czas byłem jednym z organizatorów Pucharu Mistrza Mistrzów.

Trochę informacji o mnie – w większości przestarzałych – http://puszon.rpg.pl

W RPGach zdecydowanie preferuję fantasy – co bynajmniej nie powoduje, że scenariusze należące do tego gatunku oceniam lepiej. W zasadzie jest odwrotnie – częściej się do takich scenariuszy przyczepiam (oczywiście niebezpodstawnie) – za to już kilka razy zdarzyło mi się wyróżnić teksty zupełnie nie-fantasy, ba, tyczące klimatów, za którymi (oględnie mówiąc) nie przepadam – jak WOD czy postapokalipsa.

Chyba najistotniejsze dla mnie jest staranne napisanie tekstu przez autora – “fajność” jego czytania wydaje mi się ważniejsza niż najlepsze nawet pomysły, gdy te są podane w sposób niestrawny.

Scenariusz musi dać się czytać, musi być uporządkowany tak, aby potencjalny MG, który będzie go prowadził, nie miał problemów ze znalezieniem w tekście najistotniejszych informacji.

Cenię sobie interesująco opisane miejsca i bohaterów (ale już nie przedmioty), zwracam też baczną uwagę na to, czy scenariusz mieści się w wybranej przez autora konwencji.

Nie mam jakichś zdecydowanych preferencji co do gatunku przygody – no może z niewielkim wskazaniem na kryminał, cenię gdy w przygodzie pojawia się humor – ale nie na siłę. Ogólnie rzecz biorąc jestem straszliwie subiektywny i wybieram te teksty, które po prostu najbardziej mi się podobają.

Ulubione systemy RPGDeadlandsL5KWFRP (kolejność zmienna)

Comments are closed.