RSS
 

Piotr Koryś

Quentin 2009-2010

Pochodzę z Ziem Odzyskanych, gdzie się urodziłem 30 lat temu i tam już pozostałem. Z wykształcenia – ekonomista, z zawodu – doradca, z zamiłowania – rpgowiec. Z fantastyką obcuję praktycznie od dziecka (w ramach bajek na dobranoc poznawałem np Lema), z grami RPG jestem związany on 16 lat, od sprowadzonych przez znajomego podręczników do AD&D. Udało mi się też coś tak naskrobać – jestem autorem kilku artykułów w śp. „Magii i Mieczu” oraz kilkudziesięciu publikacji w najbardziej znanych polskich internetowych portalach, poświęconych fantastyce. Od kilku lat współpracuję z wydawnictwem Great White Games/Pinnacle Entertainment Group, gdzie pełnię funkcję redaktora linii „Savage Worlds” i najemnika ze wschodu. Przyszłość najprawdopodobniej spędzi w Arkham Asylum, na oddziale osób, które przejmują się różnicą między ` a ‘.

Ocena

Sprawa pierwsza i najważniejsza: scenariusz ma być łatwy do poprowadzenia. Oznacza to, że scenariusz musi być czytelnie napisany, żeby MG nie musiał się nic domyślać, ale też ważne jest dla mnie to, żeby gracze mieli co tam robić – nie znoszę interaktywnych opowiadań. Inną ważną rzeczą dla mnie jest to, żeby scenariusz był osadzony w systemie, do którego jest napisany. Nie oznacza to wcale, że skreślam od razu przygody bezsystemowe – ważne jest to, że jeżeli wybierasz już sobie jakiś system, to się go trzymaj. Zmiany w mechanice, konwencji i świecie powinny być dobrze uzasadnione. Poza tym, scenariusz musi być logiczny i przemyślany – deus ex machina to zło, które tępię na każdym kroku. No i wysoko oceniam prace schludne – bez błędów językowych, niedomówień i skrótów myślowych. Autor musi pokazać, że zależy mu na wygraniu nagrody, a nie pisze dla pokazania się. W punktach, moje kryteria oceny wyglądają tak:

  1. Czytelność
  2. Grywalność
  3. Zgodność z systemem
  4. Schludność
  5. Logiczność

Comments are closed.