RSS
 

Michał Laskowski

Po raz pierwszy zagrał w RPG w roku 1997. Od tego czasu gra, prowadzi sesje oraz pisze teksty „erpegowe”. Z Quentinem mierzył się cztery razy, w 2012 roku zajął drugie miejsce, a zwyciężył w 2014 roku. Ulubione systemy to Warhammer, Mag: Wstąpienie oraz oczywiście Zew Chtulhu. Obecnie kończy doktorat z biochemii w IBD PAN.

Najważniejsze podczas oceny:

„Podstawy Quetnina”: Scenariusz powinien być kompletny (co nie oznacza że musi być w 100% zamknięty), czytelny i służyć, jako praktyczne narzędzie podczas sesji. Akcja powinna skupiać się wokół graczy oraz ich czynów. Obejmuje to rzeczy wspomniane w „Notkach kapituły” oraz opisywane przez innych jurorów.

Synergia: Kolejne elementy fabuły, postacie niezależne, wybrany system czy własne modyfikacje zasad powinny budować sensowną oraz wspierającą się nawzajem całość. Podczas tworzenia warto przyjrzeć się poszczególnym elementom i zastanowić się czy wspierają całość czy stanowią „balast”. Przykładem może tu być scenariusz wyróżniony w 2013 roku W Wielkim Świecie Karola „Eliasha” Woźniczaka- doskonałe współdziałanie mechaniki, fabuły oraz settingu.

Pomysły: Scenariusz powinien mieć w sobie coś niezwykłego. Zwroty akcji, ciekawych bohaterów niezależnych czy nawet nietypowe magiczne przedmioty (Quentin to nie miejsce na poszukiwania miecza +1 w sztampowym lochu). Tekst powinien zaskakiwać oraz inspirować, choćby do wykorzystania czegoś do własnego scenariusza. Oczywiście im bardziej nietypowo, tym solidniejsze powinny być podstawy. Świetnym przykładem może być zwycięski w 2012 roku scenariusz „Tożsamość” Pawła Bogdaszewskiego.

Leave a Reply